دریافت فایل تئوری های تسهیم دانش و عوامل موثر بر آن در سازمان بر تاکید بر الگوی وانگ

هدف از این تحقیق بررسی بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات46حجم0/121 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود تحقیق رشته مدیریت تعریف و ماهیت تسهیم دانش تسهیم دانش انتشار داوطلبانه مهارت ها و تجربیات اكتسابی به سایتئوری های تسهیم دانش و عوامل موثر بر آن در سازمان بر تاکید بر الگوی وانگ|42075490|dehkadejan|تئوری های تسهیم دانش,تسهیم دانش در سازمان,روش های تسهیم دانش,عوامل موثر بر تسهیم دانش,عوامل انسانی موثر بر تسهیم دانش در سازمان,عوامل موثر بر تسهیم دانش طبق الگوی وانگ,تحقیق تسهیم دانش
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تئوری های تسهیم دانش و عوامل موثر بر آن در سازمان بر تاکید بر الگوی وانگ آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

هدف از این تحقیق بررسی بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات46حجم0/121 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود تحقیق رشته مدیریت تعریف و ماهیت تسهیم دانشتسهیم دانش انتشار داوطلبانه مهارت ها و تجربیات اكتسابی به سایر افراد است (لاو و انگایی ،2008، ص 23). به بیان دیگر تسهیم دانش به عنوان اقدامی تعریف می شود كه افراد طی آن اطلاعات مربوط را میان دیگران منتشر میكنند (بارتل و سریواستاوا ،2002). به نظر درمت تسهیم دانش بدین صورت تشریح شده که وقتی که می گوییم فردی دانش خود را تسهیم می کند ، به این معنی است که آن فرد ، فرد دیگری را با استفاده از دانش ، بینش وافکار خود راهنمایی می کند تا او را کمک کند که موقعیت خود را بهتر ببیند. بعلاوه فردی که دانش خود را تسهیم می کند ، ایده آل این است و باید از هدف دانش تسهیم شده ، و کاربرد آن ، و همچنین از نیازها و شکاف های اطلاعاتی فرد گیرنده دانش اطّلاع داشته باشد. این بیانگر این نکته است که همه کارکنان نیاز به تسهیم دانش خود ندارند ، زیرا ممکن است دانش آنان بکار گرفته نشود و یا از آن استفاده مجدد نشود ، به عبارت دیگر ، تسهیم دانش زمانی مفید خواهد بود که همه کارکنان در کار خود به آن نیاز داشته باشند و یا حداقل بیشتر دانشی را که دریافت می کنند بکار گیرند. به همین دلیل است که در بعضی از سازمان ها ، امکان دسترسی به مخازن دانش و پایگاه های اطلاعات برای همه کارکنان وجود دارد و در بعضی دیگر دسترسی به قسمتهایی از این مخازن دانش و پایگاه های اطلاعات برای همه کارکنان ممکن و دسترسی به قسمت هایی از آنها برای افراد خاصّی تعریف شده است. همچنین ، تسهیم دانش در سازمان ، در سطوح مختلف سازمانی و در داخل واحدهای مختلف و یا بین آنها ، به روشهای رسمی و غیر رسمی ، و در دو روش انتقال متفاوت که شامل تسهیم دانش ضمنی و تسهیم دانش صریح می باشد ، اتفاق می افتد (جعفری ،1391). در خصوص رفتار تسهیم دانش دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که بعضی آن را طبیعی می دانند و بعضی نیز آن را غیرطبیعی می دانند. برای مثال داونپورت می گوید که "تسهیم دانش اغلب غیرطبیعی است" ( داونپورت ،1998، ص ( و افراد دانش خود را تسهیم نمی کنند، زیرا فکر می کنند که دانش آنها مهم و ارزشمند است. از طرف دیگر محققین دیگری معتقدند که تسهیم دانش یک تمایل طبیعی افراد دارنده دانش است. تسهیم دانش در بعضی سازمان ها هم طبیعی و در بعضی سازمانها نیز که تحت تأثیر شعار "دانش قدرت است" قرار دارند ، غیرطبیعی می باشد (اسکیرم3، 2002) ولی این ، دلیل اصلی نبود تسهیم دانش نیست. از طرفی در سازمان های امروزی ، کارها آنچنان به کار گروهی و دانش جمعی وابسته است که این شعار دیگر کاربرد ندارد. بنا براین به جای تشویق صرف کارکنان به تسهیم دانش ، بهتر این است که عوامل مؤثر بر تسهیم دانش را شناسایی کرد (اودل و گریسون ، 1998). فهرست مطالب2-1- مقدمه 112-2- مدیریت دانش 122-3- چرخه مدیریت دانش 122-3-1- تعریف و ماهیت تسهیم دانش 132-3-2- اهمیت تسهیم دانش 152-4- عوامل انسانی موثر بر تسهیم دانش در سازمان 152-5- تئوری های مربوط به تسهیم دانش 172-6- موانع بالقوه تسهیم دانش 192-6-1- موانع بالقوه فردی تسهیم دانش 202-7- عوامل موثر بر تسهیم دانش طبق الگوی وانگ و همکارانش(2010) 232-9- پیشینه پژوهش 302-9-1- تحقیقات داخلی 302-9-2- تحقیقات خارجی 312-10- خلاصه و جمع بندی 322-11- مدل نظری پژوهش 33منابعمنابع فارسی منابع انگلیسی




"